loading...
rozblog
noor بازدید : 29 چهارشنبه 29 شهریور 1402 نظرات (0)

روش جدید کاشت دندان آسیاب با ایمپلنت

از جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان می توان به ایمپلنت اشاره کرد. وقتی دندانی پوسیده می شود معمولا ریشه ی آن هم از بین می رود. در چنین شرایطی که ریشه از بین می رود هیچ چیزی برای ثابت نگه داشتن دندان جدید وجود ندارد. بهترین دکتر ایمپلنت در رشت بنابراین نیاز به پایه ای نگه دارنده در کاشت دندان وجود دارد. ایمپلنت این کار را در کاشت دندان انجام می دهد. ایمپلنت ها معمولا از جنس تیتانیوم و به شکل یک پیچ هستند که بر روی استخوان فک ثابت می شوند و مانند ریشه عمل می کنند.

وقتی ایمپلنت بر روی استخوان فک قرار می گیرد بعد از مدتی با استخوان فک ترکیب شده و پیوند بین آن دو برقرار می شود. از این جهت ایمپلنت مانند ریشه، دندان را ثابت نگه می دارد و عمل کاشت دندان را امکان پذیر می کند.

معمولا ایمپلنت ها طول عمر بالایی دارند و با رعایت بهداشت دهان و دندان می توان به مدت زیادی از آن استفاده کرد. طبیعی است که در صورت وارد شدن ضربه، عدم رعایت بهداشت دندان و یا بیماری های لثه ایمپلنت هم مانند دندان طبیعی دچار آسیب می شود.

کاشت دندان به روش بریج

روش دیگری که در کاشت دندان از آن استفاده می شود استفاده از بریج یا همان روکش دندان است. بریج دندان معمولا از جنس سرامیک، مس یا ترکیبی از هر دو این ها است.

انواع بریج دندان را می توان به روکش فلزی، FPM روکش، روکش سرامیکی و روکش زیرکونیوم تقسیم کرد که متناسب با شرایط کاشت دندان از هر کدام آن استفاده می کنند.

بریج دندان همان دندان مصنوعی است که به کمک دندان های دو طرف در جای خود ثابت می شود.

تا زمانی که دندان های کناری سالم هستند و قدرت ثابت نگه داشتن دندان بریج شده را داشته باشند می توان از آن استفاده کرد اما اگر هر کدام از دندان های کناری دچار آسیب شوند باید روش بریج را با روش های دیگرکاشت دندان مانند ایمپلنت جایگزین کرد. برای این کار دندانپزشک ابتدا دندان های کناری را آماده می کند و با تراش دادن آن ها فضای لازم برای بریج را ایجاد می کند.

سپس مدلی از دندان در آزمایشگاه بریج ساخته می شود. البته مدتی از بریج موقت استفاده می شود تا اگر مشکلی به وجود نیامد در مرحله بعد بریج دائم را قرار دهند و کاشت دندان دائم صورت می گیرد. طول عمر بریج ها در صورتی که بهداشت دهان و دندان رعایت شود چیزی حدود 5 تا 15 سال است.

پس رعایت این نکات بسیار مهم است. در کاشت دندان به روش ایمپلنت ابتدا آن را در استخوان فک قرار داده می دهند و بعد از مدت 3 الی 6 ماهه که ایمپلنت با استخوان پیوند خورد تاج دندان را بر روی آن قرار می دهند.

جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان

در کاشت دندان به روش بریج استفاده طولانی مدت از آن، به دلیل این که دندان های کناری تراشیده می شوند، می تواند برای سلامتی دهان و دندان شما مضر باشد.

حتی ممکن است در کاشت دندانها به این روش، باعث شود که دندان های کناری دچار پوسیدگی شوند و این پوسیدگی به ریشه دندان ها برسد. پس در این روش ریسک مبتلا شدن به انواع بیماری لثه بالا است.

کاشت دندان به روش ایمپلنت به دلیل طول عمر بالاتری که دارد و عدم آسیب رساندن به دندان های دیگر می تواند گزینه ی بهتری باشد. اگر چند دندان در کنار هم از بین رفته اند بهترین روش برای کاشت دندان استفاده از ایمپلنت است و استفاده از این روش باعث می شود، عمل غذا خوردن و جویدن آن راحت تر انجام گیرد. هم چنین از لحاظ هزینه هم می تواند مقرون به صرفه باشد.

کاشت دندانها بدون ایمپلنت

این روزه ها روش جدید کاشت دندان بدون ایمپلنت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. کاشت دندان بدون ایمپلنت از طریق انجام رادیوگرافی به کمک تکنولوژی های رایانه ای انجام می گیرد

در این روش با استفاده از تصویر برداری های سه بعدی که انجام می گیرد ساختار استخوان فک ارزیابی می شود و محل دقیق کاشت دندان تعیین می شود.

معمولا این روش کاشت دندان در افرادی که تمام دندان های خود را از دست داده اند کاربردی تر است. کاشت دندان بدون ایمپلنت با تکنولوژی جدید نسبت به ایمپلنت دندان به این گونه است که تمام فوائد موجود در آن حفظ اما معایبی که در ایمپلنت وجود داشت برطرف شده است.

در این روش بدون سوراخ کردن استخوان فک دندان ساخته شده جایگزین می شود. البته باید به این نکته هم توجه کرد که استفاده از روش کاشت دندان بدون ایمپلنت زمانی میسر است که دندان اصلی هنوز در جای خود باشد.

https://drshamsdentist.com/%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

در این روش از دندان اصلی که وجود دارد توسط عکس برداری های سه بعدی کپی برداری می شود و بدون استفاده از دریل کاری، دندان در جای خود قرار می گیرد.

برای ایجاد زیبایی بیشتر در طول درمان برروی دندان جایگزین و دندان های مجاور از یک روکش استفاده می کنند. بعد از گذشت 6 ماه این روکش موقت را از روی دندان جدا کرده و آن را با روکش دائمی جایگزین می کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 699
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 89
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 126
  • بازدید ماه : 690
  • بازدید سال : 17,515
  • بازدید کلی : 21,447