loading...
rozblog
noor بازدید : 18 سه شنبه 03 بهمن 1402 نظرات (0)

سامانه پیگیری درخواست ثبت شرکت ها

در گذشته، فرآیند ثبت شرکت به صورت حضوری و در اداره ثبت شرکتهای حوزه آن شرکت و یا موسسه صورت می گرفت.مراحل ثبت شرکت با اجرایی شدن طرح ایجاد سامانه آنلاین ثبت شرکتها، بسیاری از فرآیند های ثبت شرکت من جمله پیگیری آن، به سایت مذکور منتقل گردید. در این میان ممکن است، عده ای از کاربران با آدرس سامانه پیگیری درخواست ثبت شرکت ها آشنایی نداشته، به همین دلیل، در این قسمت از مقاله به معرفی و بیان جزئیات این سایت پرداخته شده است.

متقاضیان به منظور پیگیری درخواست ثبت شرکت خود، می بایست به سامانه ثبت شرکتها به نشانی irsherkat.ssaa.ir مراجعه نمایند. این سازمان زیر مجموعه سایت اسناد و املاک کشور بوده که تحت نظارت قوه قضائیه کشور فعالیت می نماید. برای پیگیری درخواست ثبت شرکت در این سامانه، شخص می بایست به اطلاعاتی نظیر نوع درخواست و شماره پیگیری آن دسترسی داشته باشد. توجه به این نکته ضروری است که امکان پیگیری ثبت شرکت کاغذی و صوری امکان پذیر بوده که این امر، تاییدی بر صوری بودن آن ها می باشد.

از آن جایی که سامانه ثبت شرکت ها، برای ثبت کلیه فرآیند های مربوط به شرکت از جمله تاسیس، ایجاد تغییرات، پلمپ دفاتر و... مورد استفاده قرار می گیرد، درخواست های متفاوتی نیز در این سایت مطرح می شود. در این میان، افرادی که پیش از این، فرم تاسیس شخصیت حقوقی را در سامانه ثبت شرکتها تکمیل نموده و اکنون درصدد پیگیری آن می باشند، لازم است که از میان گزینه های درج شده در قسمت نوع درخواست، عبارت "ثبت تاسیس" را انتخاب نمایند.

پس از تکمیل فرم تاسیس شرکت در سامانه irsherkat.ssaa.ir، یک کد رهگیری نوزده رقمی منحصر به فرد، به هر درخواست اختصاص داده می شود. افراد می بایست تا اتمام فرآیند ثبت درخواست، این کد را نزد خود نگه داشته و از مفقود شدن یا فراموشی آن خوددار نمایند. در صورتی که داوطلب، شماره پیگیری خود را فراموش نموده باشد، می تواند بر روی عبارت "شماره پیگیری خود را فراموش کرده ام" کلیک نموده و با وارد کردن شماره ملی، شماره تلفن همراه و نوع شرکت، شماره پیگیری خود را بازیابی نماید.

مراحل پیگیری ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکتها

در قسمت گذشته، پیرامون سامانه پیگیری ثبت شرکت توضیحاتی ارائه گردید و بیان شد که کلیه مراحل پیگیری شرکت در خصوص ثبت کلیه شرکت ها، نظیر ثبت شرکت گردشگری، به صورت اینترنتی صورت گرفته و نیازی به مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکتها نمی باشد. به افراد توصیه می شود که پس از ثبت درخواست خود در سامانه ثبت شرکتها، به طور مستمر فرآیند پیگیری درخواست را انجام داده تا در صورت بروز مشکل، بتوانند در اسرع وقت به رفع آن اقدام نمایند. مراحل پیگیری ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکتها​ به شرح زیر می باشد:

مراجعه به سایت ثبت شرکتها به آدرس irsherkat.ssaa.ir

کلیک بر روی گزینه "پیگیری درخواست"

وارد نمودن نوع درخواست و شماره پیگیری

کلیک بر روی گزینه "بازیابی درخواست" و مشاهده اطلاعات

پیگیری ثبت شرکت از این جهت اهمیت دارد که برخی مواقع، مدارکی که از سوی متقاضیان در سایت ثبت شرکت ها بارگذاری می شود، نواقصی دارد که می بایست برطرف شود. در برخی موارد نیز، اطلاعات به طور اشتباه در صورت جلسه قید می گردد که نیاز به اصلاح دارد. در این چنین مواقعی، متقاضی می بایست در مهلت مشخص شده به رفع نقص و حل مشکل اقدام نموده، در غیر این صورت ممکن است که درخواست او به طور کامل توسط سازمان ثبت شرکت ها رد گردد. در این حالت، فرد می بایست نسبت به پذیرش مجدد درخواست در سامانه و اخذ کد پیگیری جدید و طی مراحل اقدام نماید.

نحوه پیگیری درخواست تاسیس و ثبت شرکتها

همانطور که پیش تر اشاره گردید، افراد به منظور پیگیری درخواست تاسیس شرکت در سامانه ثبت شرکتها و مشاهده روند آن، می بایست به اطلاعاتی نظیر نوع شرکت و شماره پیگیری آن دسترسی داشته باشند. در این قسمت به منظور آشنایی علاقمندان، فرآیند و نحوه پیگیری درخواست تاسیس و ثبت شرکتها نظیر ثبت شرکت صرافی​ به همراه راهنمای تصویری آن ارائه گردیده است.

در ابتدا فرد می بایست نشانی سایت ثبت شرکتها به آدرس irsherkat.ssaa.ir را در مرورگر خود جست و جو نموده و وارد صفحه اصلی سایت گردد.

پس از آن، متقاضی می بایست از صفحه اصلی سایت، گزینه "پیگیری درخواست" را انتخاب نموده و بر روی آن کلیک نماید.

در مرحله بعد، شخص می بایست در قسمت نوع درخواست، گزینه "ثبت تاسیس" را انتخاب نموده و سپس با درج شماره پیگیری و شماره تصویر امنیتی، فرآیند بازیابی درخواست را انجام دهد.

با انتخاب گزینه بازیابی درخواست، صفحه اطلاعات درخواست ثبت شرکت برای داوطلب به نمایش در می آید.

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

در این صفحه، شماره پیگیری، نوع شخصیت حقوقی، وضعیت درخواست و روند ثبت شرکت برای فرد نمایش داده می شود. همانطور که در صفحه مشاهده می گردد، درخواست ثبت تاسیس به دلیل عدم اقدام در زمان مقرر رد شده است. به همین دلیل، به داوطلبان توصیه می شود که به طور مرتب، روند ثبت درخواست خود را در سامانه پیگیری اداره ثبت شرکتها​ نموده تا از آخرین اطلاعات در اسرع وقت مطلع گردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 699
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 86
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 260
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 297
  • بازدید ماه : 861
  • بازدید سال : 17,686
  • بازدید کلی : 21,618