loading...
rozblog
noor بازدید : 42 یکشنبه 07 آبان 1402 نظرات (0)

آیا می‌توان با کامپوزیت دندان خرگوشی را اصلاح کرد؟

روش‌های زیادی برای درمان و اصلاح دندان خرگوشی وجود دارند.دندانپزشک زن در رشت استفاده از کامپوزیت، یکی از این روش‌ها است و می‌تواند گزینه خوبی برای رفع این مشکل باشد. دقت داشته باشید، اینکه آیا دندان خرگوشی بیمار با این درمان قابل اصلاح است یا خیر، بستگی به شرایط بیمار هم دارد. گاهی ممکن است نتوان برای اصلاح آن از این روش استفاده کرد و دندانپزشک ترجیح دهد به سراغ روش دیگری برود.

شرایط لازم برای کامپوزیت دندان خرگوشی

برای استفاده از ونیر دندان خرگوشی، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  1. توجه به رعایت بهداشت دهان و دندان یکی از شرایط استفاده از درمان‎‌ کامپوزیت، رعایت بهداشت دهان و دندان مناسب است. اگر شما قبل از استفاده از این روش بهداشت دهان خوبی نداشته باشید، شاید نتوانید بعد از آن هم بهداشت دهان خود را رعایت کنید. به همین دلیل باید حتما به این مورد توجه کنید و خود را به رعایت بهداشت عادت دهید.
  2. سلامت دندان اگر دندان شما شرایط خوبی نداشته باشد، نمی‌توانید از کامپوزیت استفاده کنید. معمولا باید وضعیت مینای دندان به گونه‌ای باشد که بتوان کامپوزیت را روی آن قرار داد.
  3. میزان درجه کج بودن دندان اگر وضعیت دندان خرگوشی به گونه‌ای کج باشد که بتوان با کامپوزیت آن را اصلاح کرد، استفاده از این روش گزینه مناسبی خواهد بود. اما گاهی درجه کج بودن دندان خرگوشی به گونه‌ای است که حتما باید به سراغ روش‌های دیگری مثل ارتودنسی بروید.

کامپوزیت دندان خرگوشی چه مزایایی دارد؟

کامپوزیت دندان خرگوشی معمولا به دلیل داشتن مزایای زیر، از محبوبیت زیادی برخوردار است:

  1. زمان بسیار کم برای درمان انجام کامپوزیت برای اصلاح دندان خرگوشی معمولا در یک جلسه به اتمام می‌رسد. این یعنی شما پس از آن می‌توانید با دندان‌های کامپوزیت شده خود خوردن و صحبت کردن را همانند قبل انجام دهید.
  2. به ارمغان آوردن ظاهر طبیعی کامپوزیت ویژگی‌هایی دارد که اگر به خوبی روی دندان قرار داده شود، می‌تواند یک ظاهر طبیعی برای دندان بیمار به ارمغان آورد. به گونه‌ای که مخاطب شما به سختی متوجه وجود چنین ترمیمی روی دندان خواهد شد.
  3. هزینه به صرفه دقت داشته باشید که هزینه درمان و اصلاح دندان خرگوشی با این روش، به نسبت لمینت و ارتودنسی ارزان‌تر است.
  4. عدم نیاز به تراش دندان یکی از نکات قابل توجه در مورد استفاده از کامپوزیت، عدم نیاز به تراش قسمتی از دندان است. به گونه‌ای که ساختار مینا و دندان شما دستکاری نخواهند شد.
  5. بدون درد بودن استفاده از کامپوزیت به گونه‌ای است که هیچ مشکل خاصی برای بیمار ایجاد نمی‌کند. این یعنی بیمار با نصب کامپوزیت درد و ناراحتی زیادی را تجربه نخواهد کرد.
  6. عدم تغییر رنگ تا مدت زمان طولانی کامپوزیت‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که معمولا در دراز مدت و در صورت رعایت بهداشت دهان مناسب، تغییر رنگ چندانی نمی‌کنند.
  7. ماندگاری بالا ماندگاری این نوع ترمیم با توجه به جنس آن معمولا بالا است. به گونه‌ای که فرد می‌تواند با رعایت نکات گفته شده توسط دندانپزشک، از این ترمیم تا چندین سال استفاده کند.
  8. افزایش اعتماد به نفس بیمار رضایت نداشتن بیمار از وضعیت دندان و دهان خود، ممکن است سبب کاهش اعتماد به نفس فرد شود. استفاده از کامپوزیت و درمان سریع این مشکل، می‌تواند بر بهبود اعتماد به نفس بیمار تاثیر بسزایی داشته باشد.
  9. امکان ترمیم مجدد کامپوزیت یک مزیتی که دارد این است که می‌توان در صورت آسیب دیدن، دوباره آن‌ را ترمیم کرد. این یعنی شما لزوما نیاز به تعویض آنها نخواهید داشت.

کامپوزیت دندان خرگوشی چه معایبی دارد؟

علی رقم داشتن مزایایی که گفته شد، این درمان ممکن است هر یک از معایب زیر را به همراه داشته باشد:

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  1. درمان نکردن وضعیت دندان خرگوشی بیمار به صورت ریشه‌ای دقت داشته باشید که کج بودن دندان خرگوشی مسئله‌ای نیست که بتوان با کامپوزیت به طور اساسی آن را برطرف کرد و این روش تنها ایراد آنها را می‌پوشاند.
  2. نیاز به مراقبت زیاد استفاده از کامپوزیت دندان خرگوشی برای اصلاح این مشکل باید با تداوم رعایت بهداشت دهان همراه باشد. شما باید علاوه بر رعایت بهداشت دهان و دندان، از این نوع ترمیم در برابر ضربات مراقبت کنید؛ در غیر این صورت دچار شکستگی و ترک خوردگی خواهد شد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 698
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 543
  • بازدید ماه : 543
  • بازدید سال : 17,368
  • بازدید کلی : 21,300